Friday 23 March 2012

Selamat Datang Ke Laman Blog Rasmi Akademi Kaizen

Sorry. This blog is still under maintainance and will be open back verry soon. Thank's :)

2 comments:

  1. salam ramadhan buat semua dari warga Akademi Kaizen... semoga dibulan yang mulia ini memberikan seribu erti pada kehidupan kita semua... semoga dengan kehadiran bulan yang mulia ini dapat dimanfaatkan sebaik mungkin oleh kita semua... Selamat Menyambut Ramadhan Al- Mubarak.. :)

    ReplyDelete
  2. salam perkenalan...

    LATAR BELAKANG AKADEMI KAIZEN...

    Dimiliki penuh oleh Akademi Kaizen Sdn. Bhd
    Telah beroperasi semenjak Bulan September 1997
    Merupakan sebuah syarikat perunding motivasi dan turut mempunyai pusat latihan sendiri iaitu Kem Kaizen Gunung Pulai.Suasana persekitaran semulajadi hutan dan sangat sesuai untuk menjalankan segala aktiviti kursus dengan Keluasan tanah seluas 14 ekar. setakat ini telah lebih 200,000 peserta telah menjalani latihan di kem ini. KEM KAIZEN pula merupakn hak milik penuh syarikat Akademi Kaizen yang mana merupakan sebuah syarikat perunding dalam bidang motivasi. Kem Kaizen digunakan sepenuhnya dalam usaha melahirkan pembangunan modal insan yang terbilang...

    Akademi Kaizen diterajui oleh En.Salamian bin Surip sekeluarga sememangnya merupakan sebuah tempat yang menjanjikan sebuah pemandangan yang indah dengan panorama semula jadi Hutan Hujan Tropikal Gunung Pulai.Kem Kaizen yang telah beroperasi selama 15tahun ini sememangnya telah menjayakan pelbagai bentuk program dari pelbagai golongan peserta termasuk la kanak-kanak hingga golongan vateren.Bagi yang ingin bertandang tidak perlu gusar kerana Kem Kaizen juga menyediakan pelbagai kemudahan asas bagi mereka yang berminat untuk menjalankan aktiviti di sini.

    KELEBIHAN KEM KAIZEN....
    antara kelebihan Kem ini adalah lokasinya yang terletak di pinggir Hutan Simpan Gunung Pulai 2 yang masih kaya dengan Flora dan Fauna. lokasinya juga Jauh daripada kebisingan orang ramai yang menjanjikan ketenangan dan damai disamping pemandangan indah dihiasi dengan udara segar dari pergunungan Gunung Pulai. Ia juga menyediakan pelbagai kemudahan dan keselesaan yang bersifat sederhana dan amat sesuai untuk dijadikan pusat pembangunan modal insan.

    selain itu Kem Kaizen juga merupakan sebuah kem yang mengenakan bayaran yang amat berpatutan dengan kemampuan peserta. Ini kerana kem ini mengutamakan tanggungjawab solsial untuk negara. Bentuk muka bumi juga pelbagai menjanji kan seuatu yang mencabar bagi peserta yang bertandang.

    Disamping itu juga terdapat beberapa tapak sejarah yang boleh dilihat disini. antaranya adalah Kubu British, Jalan British, Terowong Jepun, Tempat Tahanan dan sebagainya.. Bagi Yang berminat serta masih belum berpeluang melihatnya dengan dekat bolehlah hadir dan beraktiviti disini.

    jom ke Kem Kaizen Gunung Pulai.. :)

    ReplyDelete